Hokej je i pro holky! Projekt “Puck off Předsudkům” od Fortuny boří stereotypy
Ženský hokej má váhu. To je poselství projektu Puck Off Předsudkům, který vznikl ve spolupráci Fortuny a Českého hokeje. Upozorňuje na stereotypy v ženském hokeji a podporuje větší viditelnost ženského sportu. Symbolickým prvkem kampaně je speciální puk, který reflektuje předsudky a zároveň odráží odhodlání hráček. Díky této iniciativě a rostoucí podpoře mají hokejistky stále lepší podmínky, větší prostor v médiích a silnější zázemí pro svůj sport.
Lepší podmínky pro hokejistky
Ženské hokejistky naráží během své cesty na řadu předsudků. Často se setkávají s názorem, že hokej je "mužský sport", nebo že není dostatečně dynamický a atraktivní. Těžkostem ženy nečelí pouze na ledě, odráží se i v nízké mediální viditelnosti. Znamená to nejen méně fanoušků, ale také horší přístup ke sponzoringu a finanční podpoře.

Spoustu českých hokejistek odchází za lepšími podmínkami do zahraničí, zatímco v mužském hokeji zůstává v domácí soutěži velké množství hráčů. Zatímco v zámoří je ženský hokej společensky vnímán jako plnohodnotný sport, u nás tomu tak zatím stále není.
Šance pro ženský hokej
Situace se mění. Český hokej vytváří lepší podmínky pro hokejistky, poskytuje jim nadstandardní servis, investuje do mládežnických programů a uzavírá nová strategická partnerství. Ke změně přispívá i probíhající historicky první Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji žen v Českých Budějovicích a s ním související projekty na podporu ženského sportu.
"Podpora reprezentace, investice do mládeže a zlepšování podmínek v ženských soutěžích a akademiích jsou klíčové kroky k rozvoji ženského hokeje a bourání stereotypů," říká generální manažerka ženské hokejové reprezentace Tereza Sadilová. "Ženskému hokeji se dostává větší pozornosti, a z toho mám opravdu radost. Ostatně důkazem je i kampaň Puck Off Předsudkům."
Symbol odolnosti a vůle
Projekt "Puck Off Předsudkům" si klade za cíl bojovat proti stereotypům a podpořit větší mediální zájem o ženský hokej. V rámci kampaně Fortuny a Českého hokeje byl představen speciální puk, který se stal hmatatelným symbolem předsudků a zároveň i odolnosti a nezdolné vůle hokejistek bojovat za své místo na ledě.
Puk váží 4,6krát více než běžný hokejový puk, což odráží skutečnost, že v Česku je mnohonásobně více registrovaných mužských hokejistů než hokejistek. Tímto symbolem chce kampaň podpořit větší viditelnost ženského hokeje v tuzemsku, aby se dostal na stejnou úroveň jako v Severní Americe.
"Naším cílem je dlouhodobá změna. Chceme, aby se ženský hokej stal plnohodnotnou součástí sportovního prostředí, s odpovídající podporou i zájmem veřejnosti. Puk je symbolem této cesty," říká Marek Janoušek ze společnosti Fortuna, pod jejíž záštitou kampaň vznikla.